Roofs 2004-05-07 Verkiezing Golden Roofy Award weer van start
Tijdens de Dakontmoetingsdagen 2004 zijn de Golden Roofy Awards voor de beste en meest originele advertenties in het vakblad Roofs uitgereikt. De winnaars, Rockwool Benelux voor de beste, en Empol B.V. voor de meest originele advertentie, namen de prijs op de Nacht van het Dak in ontvangst, en gaven daarbij aan trots te zijn op de waardering voor hun advertentie. Inmiddels is de verkiezing opnieuw van start gegaan, wat betekent dat de lezers van Roofs hun stem weer kunnen uitbrengen via de in het tijdschrift bijgesloten antwoordkaart.
Een goed product moet goed aan de man worden gebracht. Het plaatsen van een advertentie in een vakblad is, zeker als het een campagne betreft, geen geringe investering. Het is daarom van essentieel belang dat de advertentie haar doel bereikt. Dat kan alleen, als er voldoende aandacht aan de advertentie is besteed: daarmee bereikt men, dat een advertentie opvalt en de boodschap aan de lezer overbrengt.
De Golden Roofy is daarin een belangrijke graadmeter: welke bedrijven zijn daarin volgens de lezer geslaagd? Wie viel het meest op met zijn advertentie en wie werd het meest gewaardeerd? Roofs hoopt daarmee de lezer meer bewust te maken van het advertentie-aanbod. Doordat de stem van de lezer hoorbaar wordt gemaakt, beoogt het blad ook de kwaliteit van de advertenties een impuls te geven.
Hoe gaat de verkiezing in zijn werk? In elke uitgave van Roofs vindt u een antwoordkaart, waarop u kunt aangeven welke advertentie u de beste vindt, en welke de meest originele. Het maakt niet uit of de advertentie in de betreffende uitgave geplaatst staat, u kunt willekeurig welke advertentie in Roofs nomineren. Deze antwoordkaart kunt u zonder te frankeren sturen naar Mandate Publishers. In de loop van het jaargang van Roofs zal diverse malen een tussenstand bekend worden gemaakt, waarna tenslotte, aan het begin van de volgende jaargang, de Golden Roofy Award 2004 zal worden uitgereikt. Opdat de producten in het vervolg nóg beter onder de aandacht zullen worden gebracht.
Deel dit artikel
Andere artikelen in Roofs 2004-05
Roofs 2004-05-03 De Tijd
Haasten, jagen, scoren: soms lijkt het zakelijk leven uit niets anders meer te bestaan. De Tijd om te ontspannen en relativeren wordt je niet gegund, actie en reactie volgen elkaar in...
Roofs 2004-05-08 De wind houdt zich niet aan het Bouwbesluit
• Kees Wognum, Nedsale B.V.(e.e.a. in samenspraak met dr. ir. Chris Geurts, TNO Bouw) De verankering van dakpannen is afhankelijk van diverse factoren. Kees Wognum van Nedsale B.V. zet, in...
Roofs 2004-05-12 Prefab kan ook spannend zijn
Het streven naar kortere bouwtijden leidt steeds meer tot een grotere vraag naar prefab producten. Een woning wordt meer en meer een bouwpakket, voorgefabriceerd in de fabriekshal, om op de...
Roofs 2004-05-14 Het hele project op één scherm
In januari 2004 introduceerde softwarebedrijf DedicatIT uit Soest een praktijkgericht softwarepakket, dat specifiek is bedoeld voor de dakenbranche: Roofpoint. Met het pakket kan men een project...
Roofs 2004-05-16 Samenwerkingsverband perkt risico’s gebruiksdaken in
Vijf bedrijven uit de dakenbranche hebben besloten de samenwerking te zoeken op het gebied van leefdaken. Het samenwerkingsverband heet ‘Leven op daken’ en heeft een tweeledig doel: de promotie van...