Roofs 2020-08-69 Klanttevredenheid

p. 69

Vitaliteitsmanagement

Vitale, fitte, gezonde en gemotiveerde mensen in en om het bedrijf - en balans in het leven: dat zijn de uitgangspunten van het vitaliteitsmanagementprogramma ‘Vitaal met je VAK bezig zijn’.

Peter van Houtum, directeur Gebr. Janssen bv, Beugen

Iedereen hoort graag hoe hij of zij het werk doet. Dat was vroeger al toen je op school zat. Het liefst hoorde je destijds op een ouderavond niet alleen je cijfers, maar ook persoonlijke dingen, zoals bijvoorbeeld dat je aardig bent en dat je goed in de groep ligt. Een mooie terugkoppeling werkt momenteel nog steeds zo, ook op het werk. Hier krijg je kleine geluksmomentjes van. Als je in je woonplaats in het café zit, of door het winkelcentrum loopt, wil je toch niet het gezeik horen over je werk, dat een collega er met de pet naar gegooid heeft. Daar word je dus niet vrolijk van. Geluksmomentjes zorgen ervoor dat je graag naar je werk gaat en dat je meer tevreden bent.

Gebr. Janssen is aangesloten bij een beoordelingssysteem, waarmee we onze klanten kunnen vragen wat zij vinden van de diensten van Gebr. Janssen. Dit systeem heet Klantenvertellen. In het kort: Tevreden klanten zijn de ambassa­deurs van je bedrijf. Elk bedrijf kan op zijn website schrijven klantvriendelijk te zijn of de beste kwaliteit te leveren, maar het zijn de positieve klantervaringen die dit bevestigen. Niet voor niets wordt gezegd dat mond-tot-mondreclame de beste reclame is. Maar Klantenvertellen is méér dan dat. Het is een open platform, gericht op consumenten. Consumenten moeten dus een eerlijk beeld kunnen krijgen over ons serviceniveau. Daarom voldoen de reviews op Klantenvertellen aan een aantal voorwaarden. Zo moet iemand aantoonbaar klant zijn geweest, moet de review gebaseerd zijn op een recente ervaring en mag er uiteraard niet worden gescholden. Een minder goede review is óók van waarde, want hoe hoog is de betrouwbaarheid van de beoordelingen wanneer een bedrijf alleen maar 10-en ontvangt?”

Het nut van reviews blijkt ook uit het feit dat maar liefst 95 procent van de consumenten zich oriënteert op internet voor een aankoop of de aanschaf van een dienst. Hierbij laat 80 procent zich beïnvloeden door klantbeoorde­lingen. Daarbij zitten we zelf ook niet stil. Wij vragen ook wel eens naar de reden achter een klantbeoordeling. Zo leren we wat precies de ervaring van de klant is geweest en kunnen we de kwaliteit van onze dienstverlening nóg verder verbeteren, én natuurlijk ook werken aan de medewerkerstevredenheid.

Het meten van klanttevredenheid is één van de vele stapjes. En bedenk: vele kleine stapjes zijn één grote stap op weg naar een mooie, duurzame, vitale toekomst.

Deel dit artikel

Andere artikelen in Roofs 2020-08

Roofs 2020-08-03 Uitstellen

Column Terwijl Europa heen en weer laveert tussen wisselende lockdowns, tweede coronagolven en dilemma’s over wat te doen met de vakantie, zit ik hier aan de keukentafel nog steeds thuis te...

Door Dakweb p. 3

Roofs 2020-08-06 Alle ogen op groen

Dak van het Jaar 2020 De bezoekers van het nieuwe Oogcentrum Noordholland kijken overal uit op groen: gras rondom en een tuin binnenin. Het compacte zorgcomplex is grotendeels zelfvoorzienend in...

Door de grote p. 6

Roofs 2020-08-12 Dakenbranche biedt coronacrisis het hoofd

Helpdesk VEBIDAK Tijdens de ‘intelligent lockdown’ heeft de bouw, mede dankzij het protocol ‘Samen veilig doorwerken in bouw en techniek’, zo goed en kwaad als dat ging kunnen doorwerken....

Door de crisis p. 12

Roofs 2020-08-16 "Neem geen risico bij verduurzaming, gebruik onbrandbare isolatie

Reactie MWA op artikel Stybenex Nederland staat voor de grote opgave om in 2050 vrijwel CO2-neutraal te worden. Als eerste stap moeten in 2030 de eerste 1,5 miljoen bestaande woningen...

Door zonnepanelen niet p. 16

Roofs 2020-08-20 Vooruitblik Rooftop Symposium

Rooftop Symposium 2020 Daken spelen een belangrijke rol in het behalen van de ambities rondom de energietransitie en klimaatadaptatie. Daarnaast verhogen ze de gezondheid in de gebouwde...

Door Dakweb p. 20
AI Assistent Stel je vraag

AI Assistent

Online

👋

Welkom bij de AI Assistent!

Stel me vragen over dakdekken, isolatie, materialen en meer. Ik help je graag verder!

Probeer bijvoorbeeld:

0/500 Druk op Enter om te versturen