Roofs 2005-03-04 Roval Aluminium en EcoTherm winnaars Golden Roofy Award
In februari 2005 zijn voor de tweede keer de Golden Roofy Awards uitgereikt. De prijzen voor de beste en meest originele advertenties in het vakblad Roofs van 2004 gingen respectievelijk naar aluminiumleverancier Roval Aluminium en isolatieproducent EcoTherm. De eerste Golden Roofy Awards werden vorig jaar tijdens de Dakontmoetingsdagen 2004 uitgereikt, ditmaal gebeurde dat op en rond de Internationale Bouwbeurs 2005.
De Golden Roofy Awards worden uitgereikt aan de bedrijven die de beste en de meest originele advertentie plaatsten in het vakblad Roofs. De prijs is in het leven geroepen om de kwaliteit van de advertenties inzichtelijk te maken. Een advertentie betekent immers een aanzienlijke investering, de Golden Roofy Awards fungeren als graadmeter: welke adverteerder heeft zijn lezer het meest effectief bereikt? De afgelopen jaargang hebben de lezers van Roofs middels een bijgevoegde antwoordkaart kunnen stemmen op hun favoriete advertentie: welke advertentie was de beste, en welke de meest originele?
Beste advertentie: Roval Aluminium BV
De prijs voor de beste advertentie, ging naar Roval Aluminium BV te Helmond. Het bedrijf gooide hoge ogen met de bekende advertentie ‘Je staat er niet bij stil….tot het er niet is.’ Hiermee wilde men communiceren dat de producten die het bedrijf levert, waaronder aluminium dakranden en muurafdeksystemen, dikwijls als vanzelfsprekend worden ervaren, maar wel degelijk van essentieel belang voor het gebouw zijn. In de nieuwe jaargang start het bedrijf met een nieuwe advertentiecampagne waarin de nadruk wordt gelegd op de architectonische waarde van de producten. Sales & marketing manager Edwin van Kemenade ontving de prijs uit handen van Dirk Lindeman, uitgever van Roofs. Van Kemenade verklaarde zeer verguld te zijn met de waardering voor de advertentie.
Meest originele advertentie: EcoTherm BV
De prijs voor de meest originele advertentie in jaargang 2004 van Roofs ging naar EcoTherm BV te Winterswijk. Directeur Harry Cremers nam de prijs in ontvangst. Het bedrijf heeft in de loop van 2004 de marketingstrategie verder uitgebouwd, met als doel o.a. de intensieve communicatie van het bedrijf met de klant om tot betere isolatieoplossingen te komen uit te dragen. Ook vraagt het bedrijf aandacht voor de uitstoot van CO2, die met de juiste isolatie kan worden verminderd. Dit gebeurde met opvallende advertenties waarin bijvoorbeeld de slogans ‘Inventief en inspirerend’ en ‘Steun en toeverlaat’ werden uitgebeeld door figuren die uit de polyurethaan isolatieplaten leken te zijn vervaardigd. De lezers van Roofs blijken deze originele wijze van adverteren te hebben gewaardeerd.
Deel dit artikel
Andere artikelen in Roofs 2005-03
Roofs 2005-03-03 Naar de Bouwbeurs
Het is maandag 21 februari 2005. De eerste dag van de Bouwbeurs. Ik ga samen met de jongens een dagje beurzen in Utrecht. Het sneeuwt buiten en als we al niet opgewonden waren, dan worden we het nu...
Roofs 2005-03-07 Goede bevestigers weggegooid geld?
Er worden in de dakenbouw steeds meer relatief dunne dakstaalplaten toegepast. Loont het de moeite daar een hoge kwaliteit bevestigers in te schroeven? Goede schroeven in een matige ondergrond...
Roofs 2005-03-10 Een muntje in de Trevifontein
Zink is een veel toegepast metaal in de bouw. Het bezit kenmerken, die het voor deze toepassing zeer geschikt maken (zie ook het artikel ‘Zink creëert bijzondere effecten’ in Roofs 3-2004). Maar er...
Roofs 2005-03-12 Geleidelijke groei Klöber Benelux
2005 wordt een belangrijk jaar voor Klöber Benelux. De leverancier van daktoebehoren zal in het komende jaar een aantal innovaties introduceren die het assortiment zullen completeren. Het bedrijf...
Roofs 2005-03-14 Arbeidsinspectie: ook aandacht voor systeemtekortkomingen
Het afgelopen jaar heeft de Arbeidsinspectie intensief gecontroleerd op valveiligheid in het kader van een Europese campagne. Jan Boer van de Arbeidsinspectie maakte tijdens het symposium ‘Veilig...